неделя, 27 август 2017 г.

Зимнина: Домати с печени чушки



Домати с печени чушки е една рецепта за зимнина, която вече много години подред приготвяме у дома. На мен лично ми е много любима така - с печени чушки. Чушките не са прекалено голямо количество при мен, но вие може да сложите по ваш вкус. През зимата ги използваме за различни ястия или просто така, като салата.

Както казах, съотношението между домати и печени чушки е препоръчително. Но аз слагам на около 5-6 кг домати около 12-15 печени чушки.



Няма значение какви чушки ще използвате - става и с червени, и със зелени.
Добре е доматите да са много добре узрели, за да могат лесно да се белят. Ако не могат да се белят, то тогава ще е нужно да се бланшират за около 1 минута в гореща вода. След това се прехвърлят в студена и вече лесно могат да бъдат обелени.

Чушките се измиват, почистват се от семената и се пекат. Слагат се в съд с капак, за да могат по-лесно да се обелят след това и се държат там поне 20 минути, за да се задушат добре.
Обелват се и се нарязват като за салата.

Доматите се обелват и се нарязват на парчета. Прибавят се и нарязаните чушки.
Разбърква се хубаво. Насипват се в буркани. На 1 компотен буркан се слага 1 равна ч.л. сол.
Запечатват се и се стерилизират за 10 минути от момента на завиране на водата с ключ.
След като минат десетте минути, бурканите се изваждат веднага от водата.

Оставят се да изстинат и тогава се прибират.


2 коментара:

  1. Или,
    не съм правила подобна консерва.Но е много интересно и лесно предложение.Имаме много домати и пиперки тази година и задължително ще изпробвам този начин на приготвяне.
    Поздрави и лека седмица !

    ОтговорИзтриване
  2. Обичам тази комбинация и много често използвам през зимата. За мен е добро решение, ще се радвам да се хареса и на теб :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...